I en ny undersøgelse, som er foretaget af Yougov blandt 1.000 repræsentativt udvalgte danskere, svarer 74 pct. af respondenterne, at de mener, at virksomhederne skruer priserne for højt op, skriver mediet Markedsføring.
Ifølge Claus Andersen, der er adm. direktør i mediebureauet Hearts & Science, som sammen med analysebureauet Annalect har fået lavet undersøgelsen, viser det, at forbrugerne i øjeblikket har en ”dyb mistillid” til butikkerne.
”Mange virksomheder bliver lige nu lokket af at give sig i kast med meget taktisk kommunikation og kampagner med gode slagtilbud. Men det her viser, at virksomhederne i krisen virkelig skal arbejde på at opbygge tillid til deres brand. Det må de ikke glemme,” siger Claus Andersen.
Den nye undersøgelse peger også på, at forbrugerne i øjeblikket ændrer indkøbsmønstre, og 90 pct. af forbrugerne svarer, at de holder aktivt øje med gode tilbud på de produkter, de bruger, mens 77 pct. oftere køber ting på tilbud uanset mærke.
(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie, DetailWatch.)
Knap halvdelen af detailhandlere forventer at hæve priserne de kommende måneder
Lidl-direktør:”Jeg bygger ikke butikker, når markedet er allermest usikkert”
Indkøbskurven bliver lettere: Pakninger og indhold bliver mindre