Ny undersøgelse: Størstedelen af danskerne stoler ikke på butikkernes prisstigninger

Det er afgørende, at detailbranchen ikke kun fokusere på priskampagner, men også på at styrke tilliden til deres brand, lyder det fra direktør i mediebureau.
Arkivfoto. | Foto: Thomas Borberg
Arkivfoto. | Foto: Thomas Borberg

I en ny undersøgelse, som er foretaget af Yougov blandt 1.000 repræsentativt udvalgte danskere, svarer 74 pct. af respondenterne, at de mener, at virksomhederne skruer priserne for højt op, skriver mediet Markedsføring.

Ifølge Claus Andersen, der er adm. direktør i mediebureauet Hearts & Science, som sammen med analysebureauet Annalect har fået lavet undersøgelsen, viser det, at forbrugerne i øjeblikket har en ”dyb mistillid” til butikkerne.

”Mange virksomheder bliver lige nu lokket af at give sig i kast med meget taktisk kommunikation og kampagner med gode slagtilbud. Men det her viser, at virksomhederne i krisen virkelig skal arbejde på at opbygge tillid til deres brand. Det må de ikke glemme,” siger Claus Andersen.

Den nye undersøgelse peger også på, at forbrugerne i øjeblikket ændrer indkøbsmønstre, og 90 pct. af forbrugerne svarer, at de holder aktivt øje med gode tilbud på de produkter, de bruger, mens 77 pct. oftere køber ting på tilbud uanset mærke.

(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie, DetailWatch.)

Knap halvdelen af detailhandlere forventer at hæve priserne de kommende måneder

Lidl-direktør:”Jeg bygger ikke butikker, når markedet er allermest usikkert”

Indkøbskurven bliver lettere: Pakninger og indhold bliver mindre

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter