Køb af online-dagligvarer vokser til over 100 mia. kr. i USA

Inden udgangen af 2022 vil de amerikanske forbrugere have brugt mere en 100 mia. kr. på dagligvarer på nettet. Det er ny rekord baseret på tocifret vækst.
Foto: Ernst van Norde
Foto: Ernst van Norde

Amerikanerne har endnu ikke sluppet vanen med at bestille dagligvarer på nettet, som blev særdeles populær under pandemien.

Nye tal viser, at forbrugerne i USA vil have brugt 102 mia. kr. på dagligvarer online, hvilket er en vækst på 10 pct. Det skriver Dagligvarehandlen.

Adobe har samlet tal fra det samlede antal af penge brugt på køb af varer på nettet, som viser, at onlinesalget samlet stiger med 2,5 pct. i 2022 til et samlet forbrug på 1,6 billioner kr.

”Igen i år forventer vi, at forbrugere i USA vil bruge flere penge på online dagligvarer, der har gjort hverdagen lettere for mange forbrugere,” siger Frank Attia, der er adm. direktør for Adobe i Norden.

Britisk Aldi indfører prisloft - imens stiger salget

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter