FødevareWatch

Britisk Aldi indfører prisloft - imens stiger salget

Aldi i Storbritannien indfører prisloft på en række dagligvarer for at garantere, at kunderne stadig har råd. Samtidig er salget steget for discountkæden.

Foto: Phil Noble/Reuters/Ritzau Scanpix

Mens britiske kunder strømmer til discountbutikker i takt med, at landets inflation når skyhøjder, udsteder den britiske afdeling af Aldi-kæden et prisloft på dagligvarerfor at sikre, at daligvarekæden har ”de laveste dagligvarepriser i Stobritannien”.

Det skriver The Times.

”Leveomkostningernes krise forværres, og det mærkes af millioner. At bevare vores prisrabat og belønne vores medarbejdere vil altid være vigtigere for os end kortsigtet profit,” siger Giles Hurley, der er chef for Aldi i Storbritannien og Irland.

Det sker samtidig med, at Aldi i Storbritannien har oplevet en stigning i salget på 18,7 pct. i de 12 uger op til 4. september sammenlignet med samme periode sidste år, kæden oplevede 1,5 mio. ekstra kunder.

Stigningen har betydet, at Aldi i denne måned har overgået den britiske dagligvarekæde Morrisons plads som Storbritanniens fjerdestørste detailkæde, hvor markedsandelen ifølge analysefirmaet Kantar steg til 9,3 pct.

Nye lønforhøjelser gør Lidl til det bedst betalende britiske supermarked

Coop puster nyt liv i discountkrigen: ”Vi vil se en intensivering”

Tysk discountkæde bryder britisk dominans

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier