FødevareWatch

Coop investerer tocifret millionbeløb i nyt prisprogram

I et forsøg på at vinde supermarkedskunder får 400 udvalgte basisvarer nu nyt mærkat i to af koncernens kæder.

Foto: Miriam Dalsgaard

Discountgiganten Coop investerer et tocifret millionbeløb i et nyt prisprogram under navnet ”Go pris - hver dag”, der skal forebygge en kundeflugt fra koncernens kæder.

Det skriver Dagligvarehandlen.

Prisprogrammet indeholder i første omgang 400 varer i de to kæder Superbrugsen og Kvickly og lanceres fredag i butikkerne.

”Det er ingen hemmelighed, at vi som supermarkeder er pressede af blandt andet inflationen. Forbrugerne er bekymrede for fremtiden og efterspørger tryghed, og nogle vælger supermarkedet fra til fordel for en discountbutik. Vi ser det som en vigtig opgave at spænde et sikkerhedsnet ud under vores kunder. Det gør vi med et nyt prisprogram ”Go’ pris – hver dag”. Samtidig beroliger vi kunderne og fortæller dem, at de ikke behøver at skifte os ud med en discountbutik,” siger Kenneth Holmen Pedersen, der er kædedirektør for Superbrugsen.

Ifølge kædedirektøren er varerne valgt på baggrund af data, som koncernen indsamler om kundekurven.

Unibrew overvejer at skrotte ikonisk flaske

Fødevareselskab med milliardomsætning styrker bestyrelsen

Producentpriserne fortsætter sin himmelflugt

Mere fra FødevareWatch

Ny rejeformand: Målet er at blive undværlig

PORTRÆT: Royal Greenlands nye bestyrelsesformand, Maliina Abelsen, bryder sig ikke om at drifte, men lever til gengæld for udvikling. Og så har hun aldrig haft nogen plan for sin karriere, men i stedet bare sprunget ud i tingene, når hun ikke har kunnet lade være.

Topchef forventer blød landing oven på rekordpriser

Omstændighederne er anderledes i dag med de rekordhøje mælkepriser end ved tidligere ekstraordinære opsving. Den buldrende inflation holder hånden under en voldsom opbremsning, vurderer mejerichef i Arla Foods.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier