Den tyske supermarkedskæde Metro fastholder beslutningen om fortsat at drive forretning i Rusland til trods for landets invasion af Ukraine.
Det fortalte Metros adm. direktør, Steffen Greubel, i sidste uge til tyske Handelsblatt i forbindelse med offentliggørelsen af kædens halvårsregnskab - et regnskab, der samlet viste en positiv salgsudvikling, men også nedskrivninger på 200 mio. euro på det russiske og ukrainske marked.
”Vi kigger på det hver dag for at se, om beslutningen kan fastholdes,” lød det fra Steffen Greubel.
Forventningen til Metros resultater for det samlede år bærer også præg af krigen og selskabets valg om at blive på det russiske marked.
Holder prognosen lander supermarkedskæden efter alt at dømme med et minus på bundlinjen, når årsregnskabet for 2021/22 senere på året bliver offentliggjort. Nærmere specifikt forventer man i Metro en bundlinje på minus 320 mio. euro, lød det torsdag fra selskabets økonomidirektør, Christian Baier, skriver Handelsblatt.
Tysk detailkæmpe hæver forventningerne til 2022
Ny undersøgelse: Hver fjerde har ændret indkøbsvaner siden krigens start
Tysk detailkæmpe klar til opkøb trods salgsdyk