FødevareWatch

Ny undersøgelse: Hver fjerde har ændret indkøbsvaner siden krigens start

Forbrugernes tillid er faldet markant siden krigens start i Ukraine, og det har blandt andet fået betydning for indkøbsmønsteret, viser en ny undersøgelse.

En fjerdedel af danskerne går i stigende grad efter billigere mærker eller køber flere varer på tilbud, viser en ny undersøgelse fra Landbrug & Fødevarer. | Foto: Thomas Borberg

Stigende priser på fødevarer, energi og brændstof har gjort en stor del af danskerne bekymrede for pengepungen, og det begynder at afspejle sig i forbruget, hvis man skal tro en ny befolkningsundersøgelse fra Landbrug & Fødevarer foretaget af Nordsat.

Det er blandt andet på turen i supermarkedet, at der tegner sig en tendens. Her angiver 25 pct., at de har købt flere fødevarer på tilbud eller er gået efter billigere mærker, siden Rusland invaderede Ukraine den 24. februar.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier