Ny undersøgelse: Hver fjerde har ændret indkøbsvaner siden krigens start

Forbrugernes tillid er faldet markant siden krigens start i Ukraine, og det har blandt andet fået betydning for indkøbsmønsteret, viser en ny undersøgelse.
En fjerdedel af danskerne går i stigende grad efter billigere mærker eller køber flere varer på tilbud, viser en ny undersøgelse fra Landbrug & Fødevarer. | Foto: Thomas Borberg
En fjerdedel af danskerne går i stigende grad efter billigere mærker eller køber flere varer på tilbud, viser en ny undersøgelse fra Landbrug & Fødevarer. | Foto: Thomas Borberg

Stigende priser på fødevarer, energi og brændstof har gjort en stor del af danskerne bekymrede for pengepungen, og det begynder at afspejle sig i forbruget, hvis man skal tro en ny befolkningsundersøgelse fra Landbrug & Fødevarer foretaget af Nordsat.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter