Der bliver i såvel Salling Group som Coop satset mere på onlinehandel i disse år. Men hos markedslederen Nemlig.com frygter man hverken de mere aggresive hjemlige aktører, eller store budtjenester som tyske Gorillas og finske Wolts dagligvareambitioner i Danmark.
Det siger Nemlig.com-direktør Stefan Plenge til Børsen.
“Vi har vitterligt gået rundt på det her marked alene og kigget mod udlandet for at få nye idéer. Det, at der nu kommer en ny række spændende spillere på banen, er med til at skabe en ny dynamik og et større marked. Det betyder, vi skal være endnu mere på tæerne, men det er superfedt,” siger Stefan Plenge.
Til avisen siger han videre, at han forventer, at selskabets salg vil vokse med 20-25 pct. om året i de kommende år, og at positionen som markedsleder vil blive på Nemlig-hænder.
Sådan har nøgletallene udviklet sig i Nemlig.com
Nemlig.com øger omsætningen med 50 procen
Opbremsning i salget hos online-supermarkeder