FødevareWatch

Salget af dagligvarer på nettet falder

Nye tal fra Nielsen viser, at salget af dagligvarer på nettet er faldet i løbet af 2021. Nemlig.coms stifter og adm. direktør mener, at markedet på sigt vil vokse markant.

Supermarkedskæden Føtex under Salling Group har i 2021 etableret hjemmelevering af dagligvarer købt online. I første omgang gælder det i Storkøbenhavn, hvorfra varer distribueres fra koncernens lager i Ishøj. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Det er langtfra en sandhed hugget i sten, at danske forbrugere vil fortsætte med at købe dagligvarer på nettet, når forbrugerne igen er fri for coronarelaterede nedlukninger og restriktioner.

Tal fra det anerkendte analysefirma Nielsen viser, at andelen af onlinesalget på det samlede dagligvaremarked i januar 2021 lå på 5,1 pct. Siden er andelen faldet og udgør i slutningen af året 3,5 pct. af den samlede dagligvarehandel - et marked, som i alt løber op i ca. 120 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gynger og karruseller på Chr Hansens fødevaremarkeder

Mens kvartalstallene i stor stil ligger indenfor skiven, er der store forskelle at finde på ingredienskoncernens markeder på fødevareområdet. Nordamerika kører for fuld damp, mens Kina er bremset mere op på yoghurtfronten som følge af pandemien.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier