FødevareWatch

Salling Group og Coop opfordrer til national klimamærkning

En troværdig aktør skal stå bag udviklingen, hvis et dansk klimamærke skal have effekt, mener man i Coop. Der er dog uenighed i fødevarebranchen omkring, hvilke varer mærkerne skal påføres.

Test af klimamærkning i Netto. Her i kødafdelingen. | Foto: PR / Salling Group

Klimamærkning var på menuen, da aktører fra detailhandlen, NGO'er og industrien tirsdag mødtes på konferencen GS1 Forum på Børsen i København.

For selvom der fra politisk side endnu ikke er udviklet et nationalt klimamærke, betyder det ikke, at det ikke er på vej. Tværtimod testede Netto i fire måneder over sommeren deres egen ordning udviklet i samarbejde med Concito i to Netto-butikker.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier