FødevareWatch

Salling Group og Coop opfordrer til national klimamærkning

En troværdig aktør skal stå bag udviklingen, hvis et dansk klimamærke skal have effekt, mener man i Coop. Der er dog uenighed i fødevarebranchen omkring, hvilke varer mærkerne skal påføres.

Test af klimamærkning i Netto. Her i kødafdelingen. | Foto: PR / Salling Group

Klimamærkning var på menuen, da aktører fra detailhandlen, NGO'er og industrien tirsdag mødtes på konferencen GS1 Forum på Børsen i København.

For selvom der fra politisk side endnu ikke er udviklet et nationalt klimamærke, betyder det ikke, at det ikke er på vej. Tværtimod testede Netto i fire måneder over sommeren deres egen ordning udviklet i samarbejde med Concito i to Netto-butikker.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier