Dagligvarekoncernen Coop høster nu komplet opbakning til den ejerstrategi, der skal favne alle selskaberne i koncernen.
Det fortæller selskabet i forbindelse med weekendens landsrådsmøde, hvor et klart flertal af repræsentanterne på mødet stemte for "en ejerstrategi for hele Coop", der skal sætte retningen for alle Coops selskaber, foreningen og fremtidige aktiviteter.
”Vores ejerstrategi handler om ejerne. Og dem, der ejer Coop, er medlemmerne. Derfor har vi nu et medlemsløfte, som er det, vi på tværs af Coop lover vores medlemmer at kæmpe for hver dag. Ejerstrategien sætter nogle fælles pejlemærker for vores arbejde på mange forskellige baner: Dagligvarer, bank, møbler, reklame, hotel, software, kaffe, catering, forening og meget andet," udtaler formand Lasse Bolander, der ser planen som et vigtigt skridt for at komme ud i alle hjørner.
"Strategien skal fremover være basen for de enkelte selskabers strategier, så det er vigtigt, at landsrådet har bidraget til dens udformning og altså nu har gjort den til en realitet. Jeg glæder mig til at se ejerstrategien og vores medlemsløfte komme til live i hele koncernen i den kommende tid," udtaler formanden.
Coop-strategien har et medlemsløfte som centralt elemnent med udsagnet: "Vi vil gøre det nemmere for alle vores medlemmer at leve trygt, sundt og bæredygtigt".