FødevareWatch

Coop-chefen: Vi går stærkere ud af coronakrisen, end vi gik ind

Adm. direktør Kræn Østergaard Nielsen vil med en ny strategi løfte omsætningen betydeligt i Coop Danmark, selvom han ikke tror, at markedet vokser hastigt de kommende år som under pandemien.

Kræn Østergaard Nielsen blev i september 2020 adm. direktør for Coop Danmark. | Foto: Finn Frandsen

Mens Coop Danmark over de seneste år har afgivet positionen som den største dagligvareaktør målt i markedsandele til hovedkonkurrenten Salling Group, sætter koncernchef Kræn Østergaard Nielsen en offensiv ind med en 2025-strategi, der indeholder store ambitioner om vækst. Især trukket af discount og onlinesalg.

Kræn Østergaard Nielsen har netop nu været adm. direktør for Coop Danmark, der ejes af 1,8 mio. danskere, i et år. Han skiftede i september 2020 jobbet som finansdirektør ud med hjørnekontoret. Han afløste Peter Høgsted, som kort tid før var blevet afskediget af bestyrelsen, der ønskede forandringer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Dagrofa lancerer fælles CSR-strategi

Alle forretningsenheder under dagligvarekoncernen skal under en samlet plan nå fælles mål for forretningen, der blandt andet tæller høje ambitioner på det plantebaserede område. 

Her skal mundbind på igen

Nye restriktioner gælder fra mandag. Mundbind vender tilbage, og der bliver krav om coronapas flere steder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier