FødevareWatch

Anthon Berg satser internationalt benhårdt på likørflasker

Chokoladeflasker med fyld af spiritus skal fremover bære væksten på markeder som Kina og USA. "Vi har de sidste ti år fordoblet volumen og omsætningen, hvilket også er planen det næste årti," siger chokoladeproducentens internationale manager.

Anthon Bergs internationale marketing manager André Haunsø Kampmann præsenterer her i venstre hånd den amerikanske gaveæske og i højre hånd de to nye produkter henvendt det kinesiske marked. | Foto: Manon Buch Watch Medier

KØLN, ANUGA – Likørflasker af chokolade skal danne vejen til markant vækst hos konfekturebrandet Anthon Berg, der er ejet af Toms Gruppen. Det fortæller Anthon Bergs internationale marketing manager André Haunsø Kampmann, der på Anuga-messen i Køln præsenterer de små, fyldte chokolader for mulige nye kunder.

"Som dansker kender man Anthon Berg for marcipanbrød og guldæskerne, men internationalt sætter vi ind på likørflaskerne. Vi kan observere, at konceptet er unikt udenfor Danmark, og hver gang vi åbner et nyt marked, er det med vores flasker. Internationalt er det et kæmpe vækstområde, og vi har de sidste ti år fordoblet volumen og omsætningen, hvilket også er planen det næste årti," siger han.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Frosset kaffekoncept henter stor investering

Folkene bag et amerikansk kaffekoncept, hvor man lynfryser friskristede kaffebønner, så de holder mere af smagen, har hentet, hvad der svarer til knap 225 mio. kr. i en investeringsrunde.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier