FødevareWatch

Rapport: Netto sidder tungt på den økologiske førertrøje

Salget af økologiske fødevarer går stærkest i landets største disccountkæde, og ifølge en markedsrapport sidder Netto på 17,7 pct. af det økologiske salg i dagligvarehandlen. Et par onlinebutikker er nu at finde i top ti.

Foto: René Schütze

Den samlede økologiske detailomsætning løftede sig - som tidligere nævnt på FødevareWatch - i 2020 med nye 1,9 mia. kr. til samlet 16 mia. kr. for dermed at udgøre 12,8 pct. af de samlede fødevareindkøb.

I en markedsrapport fra Økologisk Landsforening, der blev offentliggjort i sommerferieperioden, bliver de overordnede markedstal pillet fra hinanden, og udover at bananer, gulerødder og havregryn fortsat er de største økosællerter viser rapporten også, hvordan salget fordeler sig mellem landets dagligvarekæder og onlinealternativer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Idealisten Merete Holsts vej til madtoppen

Merete Holst er kendt for at bygge Meyers Kantiner op og er en kvinde med stærke holdninger. Hun er træt af kapitalfonde i danske restauranter og kunne aldrig drømme om selv at sælge ud.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier