Hvor 2020 var et år, hvor Salling Group brugte 1,5 mia. kr. på at købe 301 polske Tesco-butikker, og lancerede sin største onlinesatsning til en halv mia. kr. med en samlet ambition om at nappe 35 pct. af dagligvarehandlen på nettet, bliver 2021 "et integrationsår."
Det siger Salling Groups topchef, Per Bank, til Børsen.
"Vi skal ikke ud og købe en masse nye ting op og komme med en masse nye idéer. Vi skal levere på det, vi har sagt. Dvs. vi skal lave de polske Tesco-butikker om til Netto-butikker, og vi skal have optimeret vores onlinesalg af dagligvarer, samtidig med at vi skal investere i basisforretningen," siger Per Bank.
Salling Group har i det forgangne år set den samlede omsætning stige med omkring 7 pct. til knap 61 mia. kr.
Efter rekordår: Salling-topchef ser fortsat de fysiske butikker som vækstbærende Salling-topchef: 200 Tesco-butikker er "lige til at lave om til Netto'er" Salling Group vil kaste halv milliard i onlinesatsning