Netto bygger bæredygtige butikker for at vinde flere kunder

Netto-kæden åbner den første butik, som er bygget i genanvendelige materialer og med fokus på klimaløsninger. Det sker i kampen om markedsandele blandt danskerne.
Foto: Jens Hartmann Schmidt
Foto: Jens Hartmann Schmidt
AF JESPER OLESEN

Klima bliver nu også en direkte del af konkurrencen mellem discountkæderne inden for dagligvarer. I hvert fald er Netto under Salling Group sikker på, at den får en konkurrencefordel ud af at bygge nye butikker i bæredygtige, genanvendelige materialer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter