FødevareWatch

Netto bygger bæredygtige butikker for at vinde flere kunder

Netto-kæden åbner den første butik, som er bygget i genanvendelige materialer og med fokus på klimaløsninger. Det sker i kampen om markedsandele blandt danskerne.

Foto: Jens Hartmann Schmidt

Klima bliver nu også en direkte del af konkurrencen mellem discountkæderne inden for dagligvarer. I hvert fald er Netto under Salling Group sikker på, at den får en konkurrencefordel ud af at bygge nye butikker i bæredygtige, genanvendelige materialer.

Kæden, der er Danmarks største inden for discount, åbner torsdag morgen den første butik med det grønne præg. Det sker i Horsens. Men ifølge chefen for Netto bliver det langt fra den sidste.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier