FødevareWatch

Chokoladeselskab overvinder påskegok via flere salgskanaler

Sv. Michelsens strategi med både egne butikker, onlinesalg og partnerskaber har vist sig som stærk model i 2020, hvor det vigtige påskesalg pludselig forsvandt. Flere butikker skal derimod lukkes.

Foto: Martin Bubandt/Politiken/Ritzau Scanpix

Påseharer i mørk chokolade og knasende påskeæg i alle former har på ingen måde været en god vare i år. Danmark lukkede ned i foråret, og det ramte det vigtige påskesalg hårdt hos chokoladevirksomheden Sv. Michelsen, der alligevel har fundet en god vej gennem året.

"Det har været et mærkeligt år. Vi er meget afhængige af påskesalget, sammen med julen, og pludselig blev vores butikker lukket ned, hvilket var det værste der kunne ske. Der anede vi ikke, om vi var købt eller solgt," siger adm. direktør Daniel Paetsch. Han ejer virksomheden sammen med Nicholas Dorff, der er tredje generation i chokoladevirksomheden med hovedsæde i Avedøre.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier