FødevareWatch

Chokoladeselskab overvinder påskegok via flere salgskanaler

Sv. Michelsens strategi med både egne butikker, onlinesalg og partnerskaber har vist sig som stærk model i 2020, hvor det vigtige påskesalg pludselig forsvandt. Flere butikker skal derimod lukkes.

Foto: Martin Bubandt/Politiken/Ritzau Scanpix

Påseharer i mørk chokolade og knasende påskeæg i alle former har på ingen måde været en god vare i år. Danmark lukkede ned i foråret, og det ramte det vigtige påskesalg hårdt hos chokoladevirksomheden Sv. Michelsen, der alligevel har fundet en god vej gennem året.

"Det har været et mærkeligt år. Vi er meget afhængige af påskesalget, sammen med julen, og pludselig blev vores butikker lukket ned, hvilket var det værste der kunne ske. Der anede vi ikke, om vi var købt eller solgt," siger adm. direktør Daniel Paetsch. Han ejer virksomheden sammen med Nicholas Dorff, der er tredje generation i chokoladevirksomheden med hovedsæde i Avedøre.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier