FødevareWatch

Forbrugerrådet vil have flere informationer på private label-varer

Forbrugeren bør som minimum vide, hvor fødevarerne er dyrket. I Salling Group er emballagespild årsagen til de manglende informationer, og her arbejder man i stedet på en onlineløsning.

Foto: Jens Henrik Daugaard / Ritzau Scanpix.

Der bør være mere vejledning om private label-produkter til forbrugeren.

Det udtalte Camilla Udsen, der er seniorrådgiver ved Forbrugerrådet Tænk, onsdag på en mærkningskonference i Salling Group.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier