Shell intensiverer sit fokus på mad

Den store kæde af tankstationer vil styrke maddelen i jagten på flere kunder.
Foto: Nils Meilvang/Ritzau Scanpix
Foto: Nils Meilvang/Ritzau Scanpix

Shell driver i alt 158 bemandede tankstationer i Danmark, og her vil kæden styrke indsatsen omkring mad og drikke.

Det skriver Dansk Handelsblad, som har talt med Søren Maretti, der er detaildirektør i virksomheden.

"Flere produkter skal produceres i butikkerne. Eksempelvis skal medarbejderne stege bøffen til burgeren og lægge sandwichen sammen. Vi har også udvidet vores sortiment til vegetar- og sundhedssegmentet, så der er den type mad, til dem, der ønsker det. Men det er vores oplevelse, at tankstationskunder hellere vil have en burger," siger han.

58 af Shells bemandede stationer drives i samarbejde med 7-Eleven, 70 er ejet af forhandlere og 30 ejer koncernen bag Shell, DCC, selv, skriver mediet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også