Hollandsk detailkæmpe voksede 3 procent i tredje kvartal

Der bliver hele tiden lagt til på toppen af den hollandske detailkæmpe Ahold Delhaize, som i sit seneste kvartal omsatte for 125 mia. kr. Onlinesalget brager afsted.
Foto: PR / Ahold Delhaize
Foto: PR / Ahold Delhaize

I den hollandske detailkoncern Ahold Delhaize, hvor Arlas finansdirektør Natalie Knight starter som finansfrontkvinde i februar, har man endnu en gang præsenteret et vækstfyldt kvartalsregnskab.

I årets tredje regnskabskvartal noterer koncernen sig samlet en omsætningsvækst på 2,9 pct. til 125 mia. kr.

Spaltet ud på geografier voksede det hjemlige hollandske salg med 4,4 pct. og 3 pct. på sammenligneligt plan i et marked, hvor man ifølge regnskabsmeddelelsen ikke har øget sin samlede markedsandel.

I det store amerikanske marked voksede koncernen samlet 2 pct. til omsætningen, og samlet solgte man i USA for godt 76 mia. kr.

I Belgien blev salget løftet med 2,1 pct. til knap 10 mia. kr., mens man i Central- og Sydamerika løftede salget med 6,4 pct. til i alt 12 mia. kr.

Ahold Delhaize har stort fokus på digitalisering, og i USA har detailkoncernen nu en klik & hent-løsning i 537 butikker. Det har været med til at løfte koncernens onlinesalg med i alt 29,5 pct. i forhold til sidste år. Som i mange andre detailkoncerner oplyser hollænderne ikke, hvor stor omsætningen på den del er blevet.

I USA har man godt 1000 butikker i Food Lion-kæden, og ifølge meddelelsen har man her noteret vækst 28 kvartaler i træk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også