Salling Group "lancerer" ambition om klimamærke uden konkret plan for, hvordan det skal blive til virkelighed

Lidt mere end et halvt år efter, at den daværende VLAK-regering skrinlagde planerne om et klimamærke på grund af manglende opbakning fra detailhandel, leverandører og producenter, mener man i Salling Group, at der nu er et "momentum" for lancering af et mærke. Dog er det stadig meget småt med detaljerne i en mulig mærkningsordning.
Foto: Jens Henrik Daugaard/ERH
Foto: Jens Henrik Daugaard/ERH

På trods af at Salling Group for under en måned siden afviste at have klimamærkning på produkter solgt i koncernens kæder, vender ledelsen nu rundt på en tallerken og åbner op for selvsamme idé.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter