Detailkæden Lidl og madspildsappen Too Good To Go udvider deres samarbejde, så forbrugere kan afhente overskudsvarer i samtlige af Lidls 121 butikker.
Det oplyser Too Good To Go i en pressemeddelelse.
Udvidelsen kommer, efter at parterne i foråret indgik et samarbejde om at sælge overskudsmad i 21 udvalgte Lidl-butikker, som sidenhen har haft et salg på 15.000 poser med overskudsmad.
Med det nye samarbejde forventer Too Good To Go at sælge 150.000 poser årligt gennem Lidl, hvilket gør detailspilleren til en af de største samarbejdspartnere, fremgår det.
”Med Lidl-samarbejdet skyder vi en helt ny model i gang, hvor man kan afhente forskellige typer lykkeposer på forskellige tidspunkter i løbet af dagen. Vi lægger ud med frugt og grønt, og senere kommer der poser med kolonialvarer og poser med kød og kølevarer til,” udtaler landechef for Too Good To Go, Heidi Boye, i pressemeddelelsen.
Discountkæden bliver den første af sin slags, der indgår et landsdækkende samarbejde, hvor kunder kan købe overskudsmad til reduceret pris. Hos Lidl er håbet, at det nye samarbejde vil være med til at nedbringe madspildet i Danmark.
”I testperioden har lykkeposerne været udsolgt stort set hver eneste dag, og selvom initiativet kræver lidt ekstra arbejde i butikkerne, så er det blevet taget rigtig godt imod af både butikschefer og medarbejdere, der kan se, at de gør en forskel i kampen mod madspild. Jeg er derfor stolt over, at vi nu på nationalt plan kan begrænse vores madspild med Too Good To Go-samarbejdet," udtaler salgsdirektør i Lidl, Marcus Gustafsson.