FødevareWatch

1,8 millioner danskere skal hjælpe Coop med ny CSR-plan

For første gang involverer Coop direkte sine medlemmer i beslutningen om, hvad koncernen skal gøre for skabe en mere bæredygtig fremtid og en grønnere hverdag.

Coops formand, Lasse Bolander, vil have medlemmerne med på vognen, når den kommende CSR-plan skal lægges. Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix

I et aktivistisk co-creation-projekt vil Coop involvere sine kunder og 1,8 millioner medlemmer, når man i den kommende tid ruller et initiativ kaldet "Grønne Veje" ud foran vedtagelsen af en kommende CSR-plan, der skal fornyes i 2020.

"Over de seneste år har vi set, at bæredygtighed og klima er rykket op som nogle af de vigtigste dagsordener hos danskerne. Mange har et brændende ønske om at gøre en forskel i deres egen hverdag, men det kan svært at vide, hvad man skal gøre som forbruger. Her er en helt konkret mulighed for at gøre en forskel," udtaler Signe D. Frese, ansvarlighedsdirektør i Coop, i en meddelelse.

"Vi står over for en af de største udfordringer som samfund: Den grønne omstilling. Vi skal derfor være parate til hele tiden at finde nye grønne løsninger, som virker i hverdagen. Vi er 1,8 mio. medlemmer i Coop, og hvis vi alle gør noget, så batter det virkelig. Så indsatsen er også et opråb, som skal indgyde os en tro på, at vi kan udrette meget sammen,” udtaler Coops formand, Lasse Bolander.

Alle Coops medlemmer bliver inviteret til at deltage i uge 42-44 via Coops egne kanaler og eksterne medier.

Dagrofa siger farvel til CSR-chef

Kantinedirektørs opråb om mere ansvarlighed i dagligvarehandlen preller af hos kæderne

Supermarkeder og discountkæder vil vinde danskere med fokus på klima og madspild

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier