FødevareWatch

Salling Group kaster Netto ind i dansk onlinekamp

Med opførelsen af et nyt stort lager og en større tocifret millioninvestering er det topchef Per Banks målsætning, at Netto-kæden i sit første leveår kan hente 50.000 faste kunder til nyt onlinesats

Foto: Laura Bisgaard Krogh/ERH

Efter længere tids venten har Salling Group præsenteret nogle af sine visioner på onlinemarkedet.

Til Børsen siger topchef Per Bank, at koncernen skal sætte sig på 35 pct. af det danske onlinemarked med de forskellige kæder, og det starter med opførelsen af et nyt stort lager og en større tocifret millioninvestering i en ny onlineplatform til dagligvarekæden Netto.

I Netto-regi lancerer koncernen omkring årsskiftet abonnementsløsningen Fillop, hvor kunder kan abonnere på basisvarer, men modsat dog kke købe ferske varer, som det er tilfældet hos konkurrenterne i Nemlig.com og Coop Mad.

"Vi ser et stort potentiale i den her løsning. Det er også derfor, at vi har investeret et større millionbeløb i konceptet her i opstartsfasen," siger Per Bank ifølge Børsen.

I forbindelse med aflæggelsen af regnskabet for 2018 i maj kom det frem, at Salling Group havde planer om at bruge en del af pengene fra det lune regnskab på fysiske opgraderinger i Netto-kæden og på offensive investerer "i digitale løsninger samt i øget salg af dagligvarer online."

Samlet beløb resultatet i Sailling Groups 2018 sig til 1,367 mia. kr.

Overskuddet dykker hos danske supermarkeder og discountkæder

Salling-chef har digital satsning i ærmet

Per Bank vil åbne 100 nye discountbutikker over 10 år

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier