FødevareWatch

Økologisk detailsalg er vokset 10 procent i år

I årets første seks måneder er salget af økologiske varer i dansk detailhandel steget med 10 pct., og der er ikke udsigt til, at der foreløbigt kommer en prop i efterspørglsen, lyder det fra både Coop og Salling Group.

Foto: Finn Frandsen / Ritzau Scanpix

Danskernes trang til økologiske varer vokser stadig, og ifølge foreløbige tal fra Økologisk Landsforening er salget i årets første seks måneder steget med 10 pct.

Det skriver Børsen.

I både Coop og Salling Group forventer man, at efterspørgslen vil fortsætte med at stige. I Salling Group kommer den stigende efterspørgsel til udtryk gennem øget efterspørgsel i nye kategorier, oplyser indkøbsdirektør Jeppe Dahl Jeppesen.

"Vi har stadig vækst i de to største produktgrupper - mejerivarerne samt frugt og grønt - men væksten er større i stort set alle andre kategorier, hvor økologiandelen af salget i dag er mindre. Det gælder bl.a. for brød," siger han til Børsen.

Omkring 12 pct. af fødevareforbruget i Danmark er økologisk, og sidste år udgjorde økodetailsalget knap 13 mia. kr.

Økologi er hjertet hos chokolademager fra Vordingborg

Salg af økologisk mælk rammer rekordhøjt niveau

Kvickly-chef: Kunderne vil have økologisk convenience

Opgørelse: Fakta præsterer bedst på økologi - Meny skraber bunden

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier