Studie: Smartphone-brugere lægger mere i kurven

Distraherede kunder, der kigger ned i smartphonen, når de køber ind i supermarkedet, lægger flere varer i indkøbskurven og bruger 41 pct. mere, end de forbrugere, der lader telefonen blive i lommen, viser nyt studie.

En gruppe forskere fra Sverige, Storbritannien og USA konkluderer i en rapport, at handlende, der surfer på mobilen, mens de køber dagligvarer, bruger 41 pct. mere end på indkøbet, end de handlende, der ikke lader sig distrahere af en smartphone.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter