Matas skal sælge fiskeolie og vitaminpiller på abonnement

Convenience-koncept rykker ind hos Matas, der indfører abonnementsordning med salg af fiskeolie, multivitamin og kalk.
Foto: Ritzau Scanpix/Peter Klint
Foto: Ritzau Scanpix/Peter Klint

Butikskæden Matas mærker en øget efterspørgsel efter convenience, og derfor introducerer kæden nu abonnementsløsninger. I første omgang fokuserer selskabet på salg af helse- velværeprodukter som fiskeolie, multivitamin og kalk.

"Vi kan se, at der er en stor efterspørgsel efter convenience-koncepter, der gør hverdagen nemmere og billigere for travle familier. Det er baggrunden for, at vi nu på Matas.dk tilbyder vores kunder at sætte udvalgte produkter i abonnement," udtaler Brian Andersen, direktør for internethandel hos Matas, i en pressemeddelelse.

Kunderne får gratis levering og 20 pct. rabat på de produkter, der sættes i abonnement, oplyser Matas.

"I modsætning til andre på markedet, satser vi på en model, der bliver 100 procent tilpasset den enkeltes behov. Vil man f.eks. have fiskeolie og multivitamin en gang i kvartalet, er det det man kan få", udtaler Brian Andersen i meddelelsen.

Matas køber dansk onlinebutik med helsekost for 130 millioner

Nemlig.com tromler frem med måltidskasser

7-Eleven lander dansk rekordresultat

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter