FødevareWatch

Superbrugsen vil erobre hverdagen: Satser nu på kokke og madpakketilbud

Superbrugsens kædedirektør har identificeret, hvor kæden skal forbedre sig for at stå distancen i kampen mod de ekspanderende discountkæder.

Foto: PR/Coop/Siine Fiig

Mens flere discountkæder bevæger sig ind på supermarkedernes banehalvdel ved at forøge butiksarealer og antallet af varenumre, har flere supermarkeder som Føtex, Meny og Superbrugsen omvendt skruet ned for priserne på hverdagsprodukter.

Dermed er forskellen mellem klassiske discountformater og supermarkeder formindsket, og indtil videre ser discountformaterne ud til at have mest momentum i form af vundne markedsandele, hvilket har fået alle seks landsdækkende discountkæder til at varsle nye butiksåbninger.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier