FødevareWatch

Detailkæde er for andet år i træk Danmarks bedst omtalte brand

To discountkæder topper på Yougov Brandindex' liste over mærker, der har fået mest positiv omtale i Danmark.

For andet år i træk kan Rema1000 findes i toppen af Yougov Brandindex' liste over mærker, der har fået den bedste omtale blandt danske forbrugere.

Det skriver Yougov Denmark i en pressemeddelelse.

Rema1000 er ikke den eneste discountkæde at finde på listen. Også tyske Lidl er røget på som Danmarks ottende bedst omtalte varemærke i 2018.

 

Hvert år sammenligner YouGov Brandindex 425 varemærker i Danmark for at undersøge, hvilke mærker der er mest populære i den danske befolkning ud fra, hvor positivt danskerne omtaler mærkerne.

Organisationen interviewer således dagligt 200 personer om deres mening om de pågældende brands ved at spørge til, hvad de har hørt af positive eller negative ting inden for de sidste to uger om et bestemt varemærke. Det kan være gennem reklamer, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie.

Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser, fremgår det i meddelelsen.

Rema 1000 spurter frem i Danmark - i bakgear i hjemlandet

Populær i Danmark: Dagligvarekædes omdømme styrtdykker i hjemlandet

Rema topper liste over bedst omtalte brands 

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier