Dagligvarekoncernens større eller mindre fokus på at være til stede på nettet tog fart i samme grad som efterspørglsen gjorde i 2018.
Finans.dk skriver, at en ny ifølge en ny analyse fra Nielsen kunne onlinesalget med dagligvarer sidste år notere sig en vækst på hele 59 pct.
Dog udgør onlineindkøbene ifølge Dansk Erhverv stadig kun et par pct. af det samlede dagligvaremarked
"Selvom det fortsat kun udgør ca. 2 pct. af den samlede omsætning, er der i hvert fald et klart gennembrud hos børnefamilier. Det er forbrugergruppen med højest vækst i det onlinesalg. Samtidig er det mest udbredt i de større byer at købe dagligvarer online, men det bredes mere og mere ud," siger konsulent Jeppe Rønnebæk Kongsbak, Dansk Erhverv, til Finans.dk.
14 pct. af de danskere, der er på nettet købte ifølge Nielsens analyse dagligvarer i fjor.
Carlsbergs onlinebutik sidder snart på 50 pct af ontrade-salget
Danskerne tager onlinehandel til sig - madsalget følger nu efter
Supermarkeder og 7-Eleven dyster om travle danskere