Som i mange andre kategorier er julen højtid for salget af vin, og i år giver Coop den et ekstra skud, for at få folk til at gå mere på opdagelse i vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli'Brugsen.
Coop har helt ekstraordinært optrykt hele 575.000 eksemplarer af magasinet Vin & Co, som udkommer sammen med bladet Samvirke og derudover også bliver distribueret i butikkerne.
"Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine," udtaler Brian Karstens, kategorigruppechef for Coop Vin & Spiritus.
Resten af året udkommer magasinet hvert kvartal i 150.000 eksemplarer.
Ifølge en pressemeddelelse står Coop for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og dermed er man den suverænt største forhandler af vin i Danmark.
Spiritusproducent indtager niche med superlokal vin
Højpotent snaps gav stormløb mod Coops butikker
Kreative bølger slår ind over vinproducenternes etiketter