Coop vil booste vinsalget med 575.000 magasiner

Coop-magasinet Vin & Co bliver i december optrykt i hele 575.000 eksemplarer.

Som i mange andre kategorier er julen højtid for salget af vin, og i år giver Coop den et ekstra skud, for at få folk til at gå mere på opdagelse i vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli'Brugsen.

Coop har helt ekstraordinært optrykt hele 575.000 eksemplarer af magasinet Vin & Co, som udkommer sammen med bladet Samvirke og derudover også bliver distribueret i butikkerne.

"Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine," udtaler Brian Karstens, kategorigruppechef for Coop Vin & Spiritus.

Resten af året udkommer magasinet hvert kvartal i 150.000 eksemplarer.

Ifølge en pressemeddelelse står Coop for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og dermed er man den suverænt største forhandler af vin i Danmark.

Spiritusproducent indtager niche med superlokal vin

Højpotent snaps gav stormløb mod Coops butikker

Kreative bølger slår ind over vinproducenternes etiketter

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter