FødevareWatch

Coop vil booste vinsalget med 575.000 magasiner

Coop-magasinet Vin & Co bliver i december optrykt i hele 575.000 eksemplarer.

Som i mange andre kategorier er julen højtid for salget af vin, og i år giver Coop den et ekstra skud, for at få folk til at gå mere på opdagelse i vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli'Brugsen.

Coop har helt ekstraordinært optrykt hele 575.000 eksemplarer af magasinet Vin & Co, som udkommer sammen med bladet Samvirke og derudover også bliver distribueret i butikkerne.

"Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine," udtaler Brian Karstens, kategorigruppechef for Coop Vin & Spiritus.

Resten af året udkommer magasinet hvert kvartal i 150.000 eksemplarer.

Ifølge en pressemeddelelse står Coop for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og dermed er man den suverænt største forhandler af vin i Danmark.

Spiritusproducent indtager niche med superlokal vin

Højpotent snaps gav stormløb mod Coops butikker

Kreative bølger slår ind over vinproducenternes etiketter

Mere fra FødevareWatch

I Ovodan har man gjort æg til en global milliardforretning

Det fynske æggepulverselskab Ovodan Egg Group er markedsledende i flere lande og buldrer i disse år frem i Kina. I år har selskabet, der er ejet af Stadil-konglomeratet Thornico, en børsnotering i kalenderen, som skal fremme væksten yderligere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier