Tesco vil halvere kædens klimaaftryk

Storbritanniens største supermarkedskæde vil gøre det lettere og billigere for kunderne at handle miljøbevidst.
Foto: Tesco/PR
Foto: Tesco/PR

Tesco, der er Storbritanniens største supermarkedskæde, har indgået partnerskab med WWF Verdensnaturfonden med ambitionen om at halvere miljøbelastningen af ​​de fødevarer, kæden sælger.

Det skriver Foodnavigator.

"Ved at arbejde med landmænd, leverandører, kollegaer og andre eksperter håber vi på at udvikle innovative løsninger, så forbrugere kan putte prisfornuftigt, velsmagende mad på tallerkenen velvidende, at de ikke kompromitterer fremtiden for de kommende generationer," siger adm. direktør i Tesco, Dave Lewis.

Partnerskabet løber de kommende fire år.

Letz Sushi-kæde udbygger sin bæredygtige profil

Mere end hver fjerde kvitter kødet mindst en gang om ugen

Tescos salgsvækst overgår forventningerne

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter