Efter et par år med fokus på madegenda og fødevarekvalitet har detailhandlen igen rettet skytsen mod trafikskaberne, prisbaskerne, tilbudsaviserne og de lave priser i det hele taget.
Som det har været tilfældet i blandt andet Aldi og Føtex har begrebet faste lave priser igen fået slagtilbud som naboer i Lidl, og den tyske kæde har i sine 115 danske butikker hen over sommeren sænket prisen på omring 100 varer, skriver Dansk Handelsblad.
Ifølge indkøbsdirektør Mikko Forsstrøm er der tale om en langsigtet investering, som ikke overraskende har til formål at erobre markedsandele, men kæden vil gå langt for at sikre sig succes
"Der er ingen smertegrænse. Vi vil tilbyde vores kunder de bedste priser og stræber efter at være de bedste og mest effektive på markedet – også selvom kampen om kunderne er hård i Danmark. Vi er kommet for at blive, og vi vil fortsætte med at udvikle os mod at blive danskernes foretrukne indkøbssted," siger han til bladet.
Lidl optrapper priskrig på dagligvarer
Mens Coop skruer ned for tilbud skruer Aldi op
Tilbudsjagt for milliarder: Danskerne er illoyale i supermarkedet
Salget af fødevarer steg i juli