Amerikansk lavpriskæde opnår bedste salg i 13 år

Detailkæden Target løfter salget med online-indsats og nye egne mærker.
Foto: Ritzau Scanpix
Foto: Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

Den amerikanske detailkæde Target har haft mere gang i salget i andet kvartal, end analytikerne havde regnet med.

Faktisk er der tale om det bedste salg i 13 år for Target-kæden, der blandt andet er i hård konkurrence med Walmart. Løftet skyldes særligt øget salg online samt en række nye egne mærker, skriver Bloomberg News.

Det sammenlignelige salg steg i perioden med 6,5 pct., hvor analytikere ifølge Bloomberg News havde set en vækst i salget på 3,9 pct. Detailkæden venter nu også et højere sammenligneligt salg målt på hele året.

Stigningen i salget resulterede i kvartalet også i en bedre end ventet indtjening per aktie, da den ramte 1,49 dollar mod analytikernes estimat på 1,40 dollar.

Indtjeningen per aktie ventes nu at lande mellem 5,30 og 5,50 dollar mod tidligere 5,15 til 5,45 dollar. Her havde analytikerne inden regnskabet regnet med en indtjening per aktie på 5,29 dollar per aktie.

Target-aktien stiger 3,8 pct. på det amerikanske formarked.

Dansk nethandel vokser støt, men det store skred kommer først med udenlandsk spiller

Svensk netbutik må lukke for ordrer efter stor efterspørgsel

Norsk Nemlig-pendant taber trecifret millionbeløb 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også