Nordsjællandsk brugsforening vil erobre resten af Danmark

Gilleleje Brugsforening, som har fokus skærpet på økologi, vil nå rundt i alle landets hjørner gennem en række netbutikker.
Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv
Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv

Gilleleje Brugsforening, der driver to Superbrugsen-butikker i henholdsvis Gilleleje og Hornbæk i Nordsjælland, vil gennem en række netbutikker nå ud til hele Danmark - og på sigt udlandet. 

Det skriver lokalavisen Ugeposten, der også oplyser, at brugsforeningens primære produkter består af vin, bageartikler og økologiske dagligvarer, som hver især har en webshop.

"Vores ambition er over 100 mio. kr. i omsætning. Vi skal simpelt hen være lige så stærke på nettet, som vi er i de fysiske butikker," siger Lars Schmidt Larsen, som er onlinedirektør i Gilleleje Brugsforening, til Ugeposten. For indeværende år er forventningen dog lidt lavere. Her håber selskabet på at ramme en samlet omsætning på 14 mio. kr.

Onlinedirektøren fortæller til mediet, at han er på udkig efter webbutikker inden for forskellige nicher, som brugsforeningen kan opkøbe.

Dansk nethandel vokser støt, men det store skred kommer først med udenlandsk spiller

Carrefour har opkøbt økologisk detailkæde

Muligt Alibaba og Starbucks-samarbejde på trapperne

Lidl går ind i byudvikling for at få flere britiske butikker 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også