Britisk supermarkedskæde melder om meget lav vækst

Britiske Sainsburys kæmper med at skabe salgsvækst i prispresset forbrugermarked. Et lyspunkt er dog kædens omsætning på nettet.
Foto: Sainsbury's/PR
Foto: Sainsbury's/PR

Den store britiske supermarkedskæde Sainsburys havde en skuffende vækst i første kvartal. Salget voksede kun 0,2 pct., når der fokuseres på den organiske vækst i koncernen. I det forudgående kvartal var væksten oppe på 0,9 pct. Udfordringerne ses især i kategorierne beklædning og husholdningsvarer, skriver branchemediet IGD Retail Analysis.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også