Dagrofa-formand: Foodservice-vækst afhænger af udbud

Skal den pressede Foodservice Danmark-forretning i Dagrofa vokse, kræver det i fremtiden, at virksomheden vinder offentlige udbud. Det siger bestyrelsesformand og midlertidig topchef Jesper Lok.
Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv
Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv

Foodservice Danmark, datterselskab i Dagrofa-koncernen, har levet en omtumlet tid i de senere år. Et til salg-skilt er blevet tilføjet og siden fjernet, direktøren er blevet udskiftet et par gange, og en stribe mistede ordre kostede i 2016 halvdelen af det rekordstore overskud fra 2015.

Mens andre spillere i foodservice-markedet løber af sted i skyggen af de høje årlige vækstrater på otte pct., har Foodservice Danmark i 2017 kun lagt 100 mio. kr. til på toppen, hvilket svarer til 2 pct., skriver Dansk Handelsblad.

Skal forretningen i fremtiden for alvor vokse, kræver det ifølge bestyrelsesformand og midlertidig topchef i Dagrofa, Jesper Lok, at Foodservice Danmark vinder flere offentlige udbud.

"Der er ingen tvivl om, at vi skal vinde flere offentlige udbud. Vi har en væsentligt bedre højkvalitets infrastruktur nu, end vi havde tidligere, og vi har også mere kapacitet til at vokse," siger han til Dansk Handelsblad.

Hørkram-investeringer medfører femårigt lavpunkt

Dagrofa nedskriver Foodservice Danmark med over 100 mio. kr.

Dagrofa leverer nyt stort millionunderskud

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også