Foodservice Danmark, datterselskab i Dagrofa-koncernen, har levet en omtumlet tid i de senere år. Et til salg-skilt er blevet tilføjet og siden fjernet, direktøren er blevet udskiftet et par gange, og en stribe mistede ordre kostede i 2016 halvdelen af det rekordstore overskud fra 2015.
Mens andre spillere i foodservice-markedet løber af sted i skyggen af de høje årlige vækstrater på otte pct., har Foodservice Danmark i 2017 kun lagt 100 mio. kr. til på toppen, hvilket svarer til 2 pct., skriver Dansk Handelsblad.
Skal forretningen i fremtiden for alvor vokse, kræver det ifølge bestyrelsesformand og midlertidig topchef i Dagrofa, Jesper Lok, at Foodservice Danmark vinder flere offentlige udbud.
"Der er ingen tvivl om, at vi skal vinde flere offentlige udbud. Vi har en væsentligt bedre højkvalitets infrastruktur nu, end vi havde tidligere, og vi har også mere kapacitet til at vokse," siger han til Dansk Handelsblad.
Hørkram-investeringer medfører femårigt lavpunkt
Dagrofa nedskriver Foodservice Danmark med over 100 mio. kr.
Dagrofa leverer nyt stort millionunderskud