FødevareWatch

Fleggaard satser stort på onlinehandel

Grænsekøbmanden Fleggaard ser store muligheder i nettet og har derfor planer om at udvide koncernen med tiltag online.

Foto: Jens Dresling

Den familieejede virksomhed Fleggaard, der er kendt for sin grænsehandel, vil nu styrke koncernen gennem onlinehandel. Den nyeste satsning er et onlineunivers for kæledyr ved navn Petimo, der blandt andet sælger dyrefoder.

Det fortæller adm. direktør for Fleggaard Holding A/S, Jens Klavsen, til JydskeVestkysten, hvor han også uddyber sin begejstring for onlinehandel, som blandt andet stammer fra erfaring med en tilbygningen til forretningen Harrislee:

"Her har vi været ved at drukne i vores egen succes, efter at vi har indført såkaldt Click & Collect. Vi tager slæbet for kunderne, som så bare kan hente deres bestilte varer hos os. Vi kan virkelig flytte noget ved digitalisering," siger Jens Klavsen, der overfor avisen fortæller, at Petimo-portalen er forløberen for en større onlinesatsning, som vil blive offentliggjort om kort tid.

Dertil oplyser han, at koncernen også har planer om lave en onlineshop inden for reservedele og tilbehør.

Fleggaard-direktør siger stop: "Jeg har mistet motivationen"

Coop: Banks grænseforslag er ikke den rette løsning

Købmænd ser muligheder i Per Banks grænseforslag

Norsk-svensk grænsehandel slår alle alkoholrekorder

Forsiden lige nu

Svensk veganerkomet vil starte produktion i USA

Svenske Oatly, der ligesom danske Naturli Foods producerer en stribe plantebaserede mælkealternativer, vil møde den voksende amerikanske efterspørgsel med opførelsen af en ny fabrik 'over there'.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier