Dansk Supermarked skifter navn

Det nye navn markerer Salling Fondenes tilbagekøb af koncernen.
Foto: PR-foto: Dansk Supermarked
Foto: PR-foto: Dansk Supermarked

Dansk Supermarked skifter 1. juni navn til Salling Group.

Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

Dansk Supermarked har heddet Dansk Supermarked siden 1964, hvor A.P. Møller-Mærsk blev medejer. Siden 2014 har A.P. Møller-Mærsk dog solgt ud af sin ejerandel til Salling Fondene, der i slutningen af 2017 købte de sidste aktier og blev eneejer.

Med navneændringen bliver virksomheden nu opkaldt efter virksomhedens ophav. Salling Group henviser dels til virksomhedens ejere, Salling Fondene, dels til grundlæggerne Ferdinand og Herman Salling, som lagde fundamentet for Salling Group.

"Vi er stolte af det, som Ferdinand og ikke mindst Herman Salling skabte, og som vi nu viderefører endnu tydeligere i Salling-navnet med ambitionen om at sikre en ledende, langsigtet og levedygtig dansk detailvirksomhed," siger Jens Bjerg Sørensen, bestyrelsesformand i Købmand Herman Sallings Fond i pressemeddelelsen.

I forlængelse af navneskiftet lancerer Salling Group den 1. juni et nyt logo.

Omsætningen i Dansk Supermarked lød i 2017 på knap 60 mia. kr. Virksomheden tæller tilsammen mere end 1.500 butikker i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen. Derudover ejer koncernen bl.a. måltidskasseselskabet Skagenfood, driver restauration med franchise-kæderne Starbucks og Carls Jr. og hjemmesiderne Wupti.com, Bilka.dk, Føtex.dk og Salling.dk.

Derfor bliver Mærsk købt ud af Dansk Supermarked to år før tid

Salling Fondene bliver eneejer af Dansk Supermarked

Dansk Supermarked angriber med flere Netto-butikker

Per Bank ser nye virksomhedsopkøb i krystalkuglen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også