FødevareWatch

Polsk, svensk og tysk sats skal bringe Dansk Supermarked ny vækst

Selvom Dansk Supermarked i det forgangne år er vokset i det danske dagligvaremarked, gør topchefen i koncernen, Per Bank, sig ikke store drømme om at hive store vækstrater hjem i Danmark. Det er derimod i udlandet, at væksten skal hentes, lyder det.

Foto: Christian Klindt Sølbeck/Polfoto/Arkiv

Dansk Supermarked er vokset til at være den største danske dagligvareaktør og har med adskillige milliarder distanceret de nærmeste konkurrenter i form af Coop og Dagrofa. En god portion af væksten er dog hentet uden for landets grænser - navnligt i Polen.

Sådan vil det også være fremover, selvom Dansk Supermarked vil forsøge at udbygge sin position i Danmark, fortæller Per Bank, der er topchef i detailkoncernen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier