FødevareWatch

Opgørelse: Sådan har dansk discount udviklet sig

Med Coops beslutning om at lukke i alt 47 Fakta-butikker ændrer det danske landkort over discountkædernes mange butikker sig igen. FødevareWatch giver overblik over de seneste års største forandringer.

Det går op og ned i det danske detailmarked, og det billige discounthjørne, hvor danskerne i de seneste mange år har lagt flere og flere penge, er ingen undtagelse.

Af den seneste opgørelse fra Danmarks Statistik fremgår det, at discountsektorens omkring 1500 butikker er den del af dagligvaresektoren, som med 2 pct. vækst vokser mest, men på bundlinjerne har resultaterne det sværere over en bred kam.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Alefarm Brewing gør klar til fordobling af ølproduktionen

I 2022 skal løftet indfries til Alefarm Brewingss investorer, der postede 27 mio. kr. i bryggeriet i 2020. Og med et toptunet produktionsfacilitet er der intet, der står i vejen for en stor skalering af selskabet, mener stifter og adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier