FødevareWatch

Rekordsalg i Rema 1000 trækkes af egne varer og økologi

Dysten om danskernes indkøbskroner er intens mellem de fem danske discountkæder, som også kæmper om at markere sig med flere egne dagligvarer.

Foto: MADS HANSEN

Flere egne varer skal sætte yderligere fart i de danske discountkæder, som samlet sidder på over 40 pct. af det danske marked. Rema 1000, som har hastig vækst, går aktuelt især frem i salget inden for økologi og varer produceret til kæden selv.

Norskejede Rema 1000 med 304 danske butikker har netop præsenteret regnskabstal for 2017. De viser en vækst i omsætningen på 12 pct. Omkring halvdelen af den fremgang i fjor er båret af 20 nye butikker, mens den resterende del er sikret i de eksisterede.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier