FødevareWatch

Rekordsalg i Rema 1000 trækkes af egne varer og økologi

Dysten om danskernes indkøbskroner er intens mellem de fem danske discountkæder, som også kæmper om at markere sig med flere egne dagligvarer.

Foto: MADS HANSEN

Flere egne varer skal sætte yderligere fart i de danske discountkæder, som samlet sidder på over 40 pct. af det danske marked. Rema 1000, som har hastig vækst, går aktuelt især frem i salget inden for økologi og varer produceret til kæden selv.

Norskejede Rema 1000 med 304 danske butikker har netop præsenteret regnskabstal for 2017. De viser en vækst i omsætningen på 12 pct. Omkring halvdelen af den fremgang i fjor er båret af 20 nye butikker, mens den resterende del er sikret i de eksisterede.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Bryggeriforeningen: Nu koster krisen medarbejdere

VALG 2022: De danske bryggerier befinder sig i en krise, der overgår, hvad erhvervet måtte gennemgå under pandemien. Alligevel er der mindre politisk opmærksomhed på denne krise, men det er en fejl, fortæller Bryggeriforeningens direktør Nick Hækkerup, hvis medlemmer begynder at afskedige medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier