Coop udvider butikkernes måltidsmarked

I et forsøg på at trække forbrugere, der gerne indtager morgenmad og frokost på farten, ind i detailbutikkerne udvider Coop i landets tre største byer koncernens måltidsmarked.
Foto: Jørgen Rudbeck
Foto: Jørgen Rudbeck

Danskerne har fået nye vaner om morgenen og til frokost, og dem vil Coop have del i med ny konceptudrulning som tager udgangspunkt i produkter fra Catering Danmark, som Coop købte halvdelen af sidste år.

I Odense, Aarhus og København vil koncernen udvide konceptet for måltidsmarkederne, der blev åbnet for to år siden. Her kan kunderne finde aftensmad fra bl.a. Meyers og Cofoco, og fra næste måned vil man i mere end 400 butikker i kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Irma og udvalgte butikker Dagli´Brugsen finde morgenmads- og frokostretter.

"Vores Måltidsmarked med aftensmad, som vi lancerede i januar 2016 er blevet en stor succes. Samtidig viser vores analyser, at danskernes spisevaner er under hastig forandring, nu også både til morgen og til frokost. Med dette tiltag vil vi have en større del af dette marked ved at tilbyde kvalitetsprodukter til fornuftige priser," udtaler kategorichef Heidi Steen, Coop.

Ifølge en undersøgelse fra Coop Analyse svarede 42 pct. af de adspurgte, at de købte morgenmad på farten mindst én gang om måneden, heraf 15 pct. mindst én gang om ugen. 55 pct. af de adspurgte købte frokost på farten mindst én gang om måneden, heraf 15 pct. mindst én gang om ugen.

Kategorichef efterlyser flere danske producentsats på convenience

Unikke partnerskaber er guld værd for Coop

Skare-direktør: Lette måltider skal gøres endnu lettere

Catering Danmark-direktør: Vi har parkeret Kokken & Jomfruens udlandsdrøm

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også