FødevareWatch

Unikke partnerskaber er guld værd for Coop

I detailkoncernen Coop har man siden slutfirserne ikke ejet hele eller delvise fødevareproduktioner. I stedet for ejerskab har koncernen – særligt under den seneste Coop-strategi – haft fokus på at indgå i tætte partnerskaber med leverandører, og i et ellers fladt detailmarked er det med stor succes, fortæller koncernens fooddirektør.

Mens Rema 1000 og Dagrofa over de seneste år har købt sig ind i fødevareprooduktion for blandt andet at sikre unikke varer og en bedre kontrol med forsyningskæden, har man i Coop siden 1989 grebet det markant anderledes an.

For snart fire år siden præsenterede Coop i forsommeren 2014 sit madmanifest Coop & Co, og som del af det, var der også store ambitioner om både at kunne tilbyde kunderne flere unikke Coop-varer, men også samtidig at knytte et tættere bånd til leverandørerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier