Morgenmad og frokost næste på listen i Coop convenience-sats

Travle forbrugere, der skal have et hurtigt måltid mad på farten, er eftertragtede kunder for dagligvarekæderne. Coop nærmer sig lanceringen af et nyt koncept, hvor morgenmad og frokost er på menuen.
Foto: Jørgen Rudbeck
Foto: Jørgen Rudbeck

Coops convenience-koncept, C-måltidsmarked, der blev introduceret for to år siden med aftensmåltider, får snart nye produkter tilføjet til paletten.

Konceptet skal således udvides til også at tilbyde hurtige måltider om morgenen og ved frokosttid. Det skriver Dansk Handelsblad.

"Vi vil gerne kunne tilbyde kunderne noget til ethvert måltid, for forbrugerne efterspørger tid, og løser vi ikke det for dem, får de løst det med take away andre steder fra eller i caféer og på restauranter. Vores middagssalater er lige store nok til en frokost, derfor lancerer vi midt i januar både frokost og morgenmad som en udvidelse af C-måltidsmarkedet," siger Mikkel Karlsson, der tidligere på måneden blev forfremmet til konceptdirektør i Coop

Ifølge FødevareWatchs oplysninger er de nye produkter et resultat af det delvise ejerskab af Catering Danmark, som blev annonceret i april i forbindelse med præsentationen af andelskoncernens regnskab for 2016.

Coop-veteran skal stå i spidsen for cateringkøb

Superbrugsen får ny kædedirektør

Coop vil styrke salget af convenience-produkter

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også