Takeawaysalget nærmer sig en fordobling siden 2019

Danskernes forbrug af takeaway er steget med 78,6 pct. fra 2019 til 2022, viser stikprøveundersøgelse fra Horesta, hvis direktør peger på et kulturskifte hos forbrugerne.
"Tidligere var takeawayprodukter primært fast food, men i dag er der også sundere mad tilgængeligt," lyder dele af forklaringen på det øgede forbrug af takeaway fra Horesta-direktør Pia E. Voss. | Foto: Marie Ravn
"Tidligere var takeawayprodukter primært fast food, men i dag er der også sundere mad tilgængeligt," lyder dele af forklaringen på det øgede forbrug af takeaway fra Horesta-direktør Pia E. Voss. | Foto: Marie Ravn

Bølgen er blevet beskrevet før, men nye tal kaster endnu engang blik på takeawaysalget i Danmark og understreger pointen: De danske forbrugere er vilde med hurtig takeaway.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også