Fastfoodkoncern oplevede højere salgsvækst end ventet i Taco Bell og KFC

Salgsvæksten i Taco Bell endte på 8 pct., og KFC gik frem med 6 pct.
Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Yum! Brands kunne rapportere om salgsvækst i fastfoodkæderne Taco Bell og KFC i tredje kvartal, der overgik analytikernes estimater, mens Pizza Hut-forretningen skuffede.

Det skriver Bloomberg News.

Fastfoodkoncernen Yum! Brands ejer flere amerikanske fastfoodkæder, hvor de mest populære er Taco Bell, KFC og Pizza Hut.

Salgsvæksten i Taco Bell endte på 8 pct., og KFC gik frem med 6 pct.

Her havde analytikerne ventet en salgsvækst på henholdsvis 6,7 pct. og 5,7 pct.

Hos fastfoodkæden Pizza Hut var sagen dog en anden. Her endte salgsvæksten på 1 pct. mod ventede 2,2 pct.

”KFC og Taco Bell gik forrest, og KFC viste styrke på både gamle kendte såvel som nye markeder,” siger David Gibbs, der er administrerende direktør i Yum! Brands, i forbindelse med regnskabet.

Den justerede indtjening per aktie endte på 1,44 dollar mod estimerede 1,27 dollar per aktie. Selskabet landede en omsætning på 1,71 mia. dollar mod 1,77 mia. dollar, der var ventet af analytikerne.

Aktien falder 0,8 pct. på det amerikanske formarked.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter