I første halvdel af 2023 er Wolt gået ind i 12 nye, danske byer, og inden årets slutning skal yderligere 20 danske byer på listen over Wolt-markeder, skriver Finans.
”Vi har mærket en markant efterspørgsel i de 12 byer, og tilslutningen blandt forbrugerne og forretningerne er gået stærkt. Derfor fortsætter vi nu ekspansionen for fulde kraft,” siger Peter Haugaard, ekspansionschef i Wolt, til Finans.
Wolt er i dag til stede i godt 30 danske byer og har omkring 5.000 kurérpartnere herhjemme.
Det finske selskab trådte ind på det danske marked i 2015. Til en start havde Wolt primært fokus på levering af take away, men platformen satser i dag i høj grad på detailbutikker og levering af alt fra t-shirts og havregryn til perleplader og sexlegetøj.
I dag er mere end hver syvende ordre, som bliver gennemført på Wolts platform, en detailbutiksordre, fortalte Jakob Bollerup, der er Head of Retail i Wolt Danmark, til DetailWatch i slutningen af maj.
”Vi har mere end fordoblet vores ordrer på et år. Det er klart, at vores generelle forretning også er vokset, men vi (detailforretningen på Wolt, red.) er langt over fordoblet,” sagde Jakob Bollerup.
(Artiklen er bragt af FødevareWatchs søstermedie, DetailWatch.)