FødevareWatch

Just Eat Takeaway hæver prisen for partnere i Europa

Den internationale takeaway-platform har hævet provisionen for mange af selskabets 634.000 partnere i restaurationsbranchen.

Inflation og højere omkostninger får Just Eat Takeaway til at hæve provisionen, den får fra restauranter. | Foto: Toby Melville/REUTERS / X90004

Just Eat Takeaway hæver den provision, selskabet opkræver af restauranter, der bruger platformen, på de fleste af sine europæiske markeder med omkring ét procentpoint. Det skriver Reuters.

”Jeg kan bekræfte, at vi som reaktion på stigende inflation og højere driftsomkostninger hæver vores provisionssatser for første gang i fem år på visse europæiske markeder,” har en talsperson for selskabet udtalt mandag.

En af undtagelserne er det britiske marked, hvor platformen er i konkurrence med Deliveroo og Uber Eats.

Den danske takeaway-spiller Just Eat fusionerede i 2020 med hollandske Takeaway.com for at skabe Just Eat Takeaway. Selskabet er i dag til stede på mere end 15 europæiske markeder, i USA, Canada, Australien, New Zealand og har partnerskaber i Brasilien og Colombia.

(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie DetailWatch.)

Just Eat udfordrer klassiske frokostordninger med ny betalingsløsning

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Just Eat-investor vil have bestyrelsen fyret på årsmøde

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier