Heineken genåbner britiske pubber efter faldende leveomkostninger

Pubkoncerner er ved at genvinde tilliden i det britiske, skriver Financial times, efter Heineken genåbner 62 pubber.
Foto: Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann
Marketwire

Heineken genåbner 62 britiske pubber og vil bruge 40 mio. pund årligt på at renovere ejendommene. Det er det seneste tegn på, at pubkoncerner er ved at genvinde tilliden, i takt med at presset på kundernes leveomkostninger aftager.

Det skriver Financial Times.

Genåbningerne betyder, at antallet af pubber drevet af verdens næststørste bryggeri Heineken, der ejer 2400 pubber i Storbritannien gennem datterselskabet Star Pubs & Bars, er tilbage på niveauet før coronapandemien.

Heineken har brugt mere end 200 mio. pund på at vedligeholde pubberne henover de sidste fem år. Bryggeriet planlægger at fortsætte investeringerne i samme tempo over de næste år. Fortsat investering er ifølge Star Pubs’ administrerende direktør, Lawson Mountstevens, udtryk for bryggeriets ”store tro på levedygtigheden af pubber i Storbritannien”, skriver Financial Times.

De britiske pubber og barer er blevet hårdt ramt af leveomkostningskrisen i landet. En undersøgelse foretaget af konsulenthuset Deloitte viser, at britiske forbrugere bruger færre penge på pub- og barbesøg end på noget andet tidspunkt, siden coronanedlukningerne blev ophævet. Det ser dog ud til at vende nu.

”Investorer foretager store investeringer i Storbritannien i pubsektoren, og tilliden til øl- og pubsektoren er stærk på lang sigt,” siger Emma McClarkin, der er administrerende direktør for interesseorganisationen British Beer and Pub Association, til Financial Times.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også