Ølkæmpen Asahi køber op i USA for at kunne brygge på kontinentet

Den japanske ølproducent køber amerikansk bryggeri for ukendt beløb.
Den japanske ølgigant Asahi vil tættere på det amerikanske forbrugere. Foto: Tim Wimborne/Reuters/Ritzau Scanpix
Den japanske ølgigant Asahi vil tættere på det amerikanske forbrugere. Foto: Tim Wimborne/Reuters/Ritzau Scanpix

For at komme tættere på de amerikanske og canadiske forbrugere, har det japanske bryggeri Asahi Group foretaget et opkøb af bryggeriet Octopi Brewing. 

Det skriver mediet Foodbev.

Det sker både med ønsket om at flytte produktionen tættere på forbrugerne, mens også Asahis mål om at blive CO2-neutral i 2050 kommer tættere målet, når fragtomkostningerne mindskes. 

I 2025 bliver Octopi bryggeriet derfor omdøbt til Asahi USA, hvor der skal brygges Asahi Super Dry, Japans mest solgte øl, der for første gang bliver brygget i USA. 

Opkøbet hjælper Asahis ”generelle vækstrejse mens det løfter de globale ambitioner for Asahi Super Dry,” lyder det fra Asahi Group på baggrund af opkøbet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter